Nasze przedszkole realizuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na podstawie rozporządzenia MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Czym jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka?
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowe i społeczne dziecka, zapobieganie pogłębieniu się nieprawidłowości rozwojowych, pomoc dziecku w wykorzystaniu jego potencjału, zwiększanie samodzielności. Jest to zespół wielokierunkowych oddziaływań skierowanych na dziecko, co do którego zdiagnozowano lub podejrzewa się nieprawidłowości rozwojowe. Zakres oddziaływań obejmuje również rodzinę dziecka.
Dla kogo jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka( WWRD).
Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
W jaki sposób realizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. Zajęcia prowadzone są indywidualnie. W celu rozwijania kompetencji społecznych i komunikacyjnych przygotowujących dziecko do funkcjonowania w życiu społecznym zajęcia mogą być prowadzone w grupie
W skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju wchodzą:
- pedagog,
- psycholog,
- logopeda,
- oraz, w zależności od potrzeb inni specjaliści.
Co zrobić, aby dziecko mogło korzystać z WWRD?
Do tego, aby dziecko mogło korzystać z wczesnego wspomagania rozwoju, konieczne jest posiadanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Opinię wydaje poradnia psychologiczno-pedagogicznej (PPP). Gdy rodzic podejrzewa, że jego dziecko nie rozwija się harmonijnie, powinien się zgłosić do rejonowej PPP. Tam po przeprowadzeniu badań zostaje, w razie potrzeby, wydana stosowna opinia.
Gdzie należy złożyć dokumenty
Kserokopię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka należy złożyć w sekretariacie Przedszkola. Rekrutacja do zajęć odbywa się cały rok.
Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie naszej placówki.
Rodzaje zajęć w ramach WWR:
Zajęcia z pedagogiem,
Zajęcia z logopedą,
Zajęcia z psychologiem,
Integracja sensoryczna
Komunikacja alternatywna,
Fizjoterapia,
Hipoterapia,
Dogoterapia,
Zajęcia ruchowe w wodzie,
Grupa wsparcia.
KADRA:
Justyna Rogowska- Chmiel- pedagog, koordynator WWRD
Mariola Andrzejewska- pedagog
Dominika Śledzińska- pedagog
Agnieszka Ziajka- Józefiak- pedagog
Julita Bryl- psycholog
Katarzyna Kruszyńska- Bartczak- psycholog
Iwona Michalak- Jędrzejczak- psycholog
Elżbieta Bielińska- logopeda
Dorota Chojnacka- Wuczyńska- logopeda
Małgorzata Zasadzka- logopeda
Wiktoria Kamińska- logopeda
Aleksandra Antoszczyk- Kołecka- logopeda
Agnieszka Lizik- Kwaśniewska- terapeuta integracji sensorycznej
Izabela Walkowiak- fizjoterapeuta
Ilona Rakowska- fizjoterapeuta
Joanna Konwerska- fizjoterapeuta
Maria Wysocka- fizjoterapeuta
Adam Sosiński- zajęcia ruchowe w wodzie
Adrianna Nowak- Urbaniak- hipoterapia
Joanna Szczepaniak- dogoterapia